Sanne Visser

Welke sport doe je?
In 2011 ben ik begonnen met powerlifting. Dit heb ik tot 2014 gedaan, waarna ik een tijdje stopte. In 2016 heb ik de gewichten weer opgepakt. Bij mijn sport til je drie keer zo zwaar mogelijk een halter met gewichten. Er zijn veel vrouwen die dit ook doen, maar voor zover ik weet ben ik in Nederland de enige veganist.

Hoe lang ben je al veganist? Waarom?
Ik ben in september 2015 veganist geworden. In eerste instantie vanwege gezondheidsredenen, Ik had lichamelijke klachten die verdwenen toen ik veganist werd. Later groei je eigenlijk ook in het compassie-gedeelte, dus nu ben ik ook veganist voor de dieren. In het gewichtheffen maak je veel gebruik van leren producten, bijvoorbeeld een riem die je om je middel draagt. Gelukkig zijn er veganistische opties te vinden, alleen goede schoenen zijn nog een probleem.

Wat is de prestatie waar je het meest trots op bent?
In 2016 ben ik Nederlands kampioen powerliften geworden! Ik heb daarnaast het Nederlandse record voor deadliften behaald, daarbij heb ik 195,5 kilo gelift. Ik had als doel om dit jaar 200 kilo te tillen en dat is gelukt! Zo heb ik laatst 210 kilo deadlift gedaan. Daarnaast heb ik ook meegedaan aan verschillende strongman-wedstrijden, een sport waarbij je bijvoorbeeld auto’s voortrekt en grote stenen moet tillen. Hier heb ik de titel voor sterkste vrouw van België behaald en ben ik derde geworden bij de Nederlandse kampioenschappen.
Ik focus me dit jaar op het verlagen van mijn vetpercentage, meer bodybuilding training en vanuit daar weer opbouwen naar powerlifting.


Maar, waar haal je je proteïne vandaan?!

Voldoende eiwitten binnenkrijgen is belangrijk, minimaal 1.8 gram per kilogram lichaamsgewicht. Ik neem onder andere erwten-eiwitpoeder, bonen en linzen. Andere goede bronnen zijn soja yoghurt, tofu, broccoli, champignons, boekweit, pompoenpitten en noten. Vleesvervangers en brood eet ik ook regelmatig.

Wat eet je voor een training/voor een wedstrijd?
Ik neem na de training een eiwitshake, maar ik focus mij vooral op koolhydraten. Ik slik dagelijks omega 3 van algenolie en 3x per week vitamine D, B12 en ijzer.

Wat is je tip voor aspirerend vegan sporters?
Eet meer! Veel vegans zien koolhydraten als vijand, maar ze zijn je vriend. Als je op zoek bent naar een goed eiwitpoeder, kan ik silverback protein aanraden van veganist en krachtsporter Jurgen Verweijen.

Sanne Visser met halter

OVER DE DIERENOVER DE DIEREN

OVER DE DIEREN

en hun jongen

ZONDER ZUIVELZONDER ZUIVEL

ZONDER ZUIVEL

voor gezondheid!

WAT EET/DRINK IK DAN?WAT EET/DRINK IK DAN?

WAT EET/DRINK IK DAN?

Alternatieven op een rijtje

PERSOONLIJKE VERHALENPERSOONLIJKE VERHALEN

PERSOONLIJKE VERHALEN

Lees hier ervaringen van anderen

  • Steun onze campagne voor de promotie van mens-, dier- en milieuvriendelijke zuivelalternatieven!  Steun onze campagne

    by